Starlight 3.Modul 4.Talant Show.

Содержимое материала:

Конспект урока по английскому языку в 3 классе.

1.Организационный момент. (1 мин)

Good morning! (Good morning!)

-How are you, children? (We are fine, thank you!)

2. Речевая разминка. (4 мин)

Now, answer my questions, please.

— What date is it today? (Today is the 11th of December)

— What is the weather today? (The weather today snowy and windy)

Have you got a pen, today? (Yes, I have)

Have you got a computer, today? (No, I haven’t)

Please, repeat, after me.

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Why, Willy?

Why, Willy?

Why, Willy? Why?

You are great!

3.Выведение темы урока.(5 мин)

— Look at the screen! What can you see in a picture? (1.He can read book. 2. He can’t sing. )

Как вы думаете, что мы сегодня с вами будем изучать? ( глагол can)

Какие будут сегодня цели урока?

Да, правильно, мы уже прошли основные правила употребления глагола can , а мы будем заниматься отработкой и закреплением.

4. Закрепление материала. (7 мин)

  • Open your student book p. 96, ex. 1 (2 мин)

  • Open your exercise book .Write down the date 11th of December.

  • Now please p. 97, ex. 4. We are going working in pairs. Give you 3 minutes. ……..Stop working with exercise .Let’s check. (5 мин)

5.Физкультминутка. (1 мин)

Видео.

6. Работа индивидуально. (6 мин)

-Now, you have a card. Give you 4 minutes. Now pass your card to neighbor.

-Look at screen. Give you partner a mark.

A

Can ,can’t, can

B

Can, can, can’t

C

Can

D

Can’t

E

Can’t

0 mistakes

5

1,2 mistakes

4

3,4 mistakes

3

5,6 mistakes

2

7. Работа по парам. (18 мин)

Open your student book p. 97, ex. 2.You can see 6 combinations with words. Make 3 questions with them. After you take your exercise book and ask 3 people. Give you 10 minutes. Who is ready?

(Masha сan play the piano, but she can’t swim.)

8.Рефлексия. (2 мин)

Now tell me please. Did you like the lesson? (А теперь ответьте на мой вопрос – Вам понравился сегодняшний урок, все ли было понятно?) Учащиеся получают карточки с изображением трех лиц: веселого, нейтрального и грустного. «Choose the drawing that reflects your spirits”.

Возьмите карточки, и покажите, как вам понравился сегодняшний урок. Eсли среди поднятых карточек есть карточки с вопросом, следует обсудить, что было непонятно и постараться в дальнейшем восполнить эти пробелы). Thank you. Stand up, please. The lesson is over. You may be free. Good bye, children.

а

9.Домашнее задание . (1 мин)

Понравилась публикация? Поделиться прямо сейчас:
Для всех тех, кто учит детей